Gør det lettere at registrere arbejdstimerne

For mange virksomheder er det besværligt at holde styr på arbejdstimer og materialebrug, når forskellige projekter skal udføres og færdiggøres i marken. Specielt kan mange i håndværkerbranchen og servicebranchen nikke genkendende til, at det tager tid, når det arbejdende antal timer skal registreres manuelt på eksempelvis en papirblok. Murere, malere og tømrere hører under den kategori, hvor timeregistrering er en nødvendighed for at kunne fastholde et overblik over hvor lang tid og hvor mange materialer, der er blevet brugt på et projekt.

I de følgende afsnit vil IT-Effect komme ind på, hvordan du får mest muligt ud af timeregistrering regnskabsprogrammet, samt hvilke fordele der er ved at benytte det. Der findes heldigvis en løsning, som gør det meget lettere at registrere timer og materialer på forskellige projekter. Digital timeregistrering gør det lettere for både manden i marken, bogholderen og chefen eller projektlederen.

 

Spar helt op til over 20.000 kr. om året

Hvor meget tid sparer en af IT-Effects kunder på det administrative arbejde ved at bruge digital timeregistrering? Marie Louise fra IT-Effect giver her en beregning fra en tømrervirksomhed, som beskæftiger 32 ansatte:

 

Tømrervirksomheden har sparet:

Mindst 5 timer om ugen   

Det svarer til mindst 10 timer pr. lønningsperiode (14 dags lønningsperiode)

Hvilket svarer til mindst 200 timer om året

 

Vi oplever, at vores kunder er meget tilfredse med den digitale løsning. Kunderne fortæller os blandt andet, at registreringen af timer er blevet langt lettere, da det ikke længere foregår på krøllede timesedler, som skal skrives ind i regnskabsprogrammet hjemme på kontoret. Det kræver naturligvis tilvendelse, men efter kort tid giver det rigtig god mening”, siger Marie Louise fra IT-Effect.

 

3 fordele ved timeregistreringen

Vi har her samlet tre af de mest betydningsfulde fordele, når man går fra manuel til digital timeregistrering.

 

  1. Hurtigere fakturering

Eftersom man ikke først skal indtaste timerne fra papirblokke til regnskabsprogrammerne, foregår faktureringen hurtigere. Dette betyder i sidste ende også hurtigere penge på bundlinjen, hvilket alt andet lige er positivt. Derudover minimerer man samtidig de fejl der kan opstå, når det foregår manuelt. Man minimerer antallet af glemte timer markant.

 

  1. Minimerer det administrative arbejde

Man minimerer en stor del af det administrative arbejde, hvad enten du er manden i marken, projektleder, bogholder eller direktør. Alt i alt effektiviseres alle led i virksomheden, da alle data samles ét sted på én gang.

 

  1. Få et bedre overblik

Alle roller i virksomheden får et bedre overblik over deres arbejdsgange. Lige fra manden i marken, der ønsker at holde styr på, om han får udbetalt det antal timer han har arbejdet, til direktøren som kan se, hvilke projekter der skaber mest profit.

 

3 steps til hvordan du får mest ud af timeregistrering

Digital timeregistrering er et effektivt værktøj til dig, der ønsker at bruge din tid på selve arbejdet frem for det administrative. Her er en guide til, hvordan du får det optimale ud af timeregistrering.

 

  1. Klarlæg dine behov

Før man giver sig i kast med digital timeregistrering, er det vigtigt at finde frem til, hvad behovene er. Her kan man eksempelvis gøre sig nogle tanker om, hvad man ønsker at bruge løsningen til? Hvem i virksomheden skal bruge det? Hvad vil man gerne have ud af det? Når man har fundet frem til sine behov, er det lettere at klargøre, hvordan man som virksomhed får det optimale ud af løsningen.

 

  1. Opret projekter og sæt i gang

I Timeregistrering kan der oprettes forskellige projekter, alt efter hvilken branche man befinder sig i. Det er let for manden i marken at indtaste timer og materialer, samt få indblik i sine egne ugesedler. Derudover er det samtidig enkelt for projektlederen at skabe et overblik over, hvor mange timer og ressourcer der er brugt på hvilke projekter.

 

  1. Sammenlign projekter

Alle de indtastede data bliver samlet i regnskabsprogrammet, hvilket giver mulighed for at trække data ud på både det enkelte projekt, eller sammenligne to projekter. Det betyder, at direktøren kan se hvilke sager der tjenes penge på, samt hvor der er plads til forbedringer.

Samlet set er timeregistrering en rigtig god løsning, hvis du ønsker at spare tid og penge, samt skabe et overblik over, hvordan du gør dine projekter endnu mere effektive.